wleninfo.pl wykorzystuje pliki cookie. Korzystanie z wleninfo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na stosowanie plików cookie. więcej w Regulaminie
Nazwa Użytkownika   Hasło      Zapamiętaj mnie



Kliknij aby wejść do pełnej galeriiKliknij aby wejść do pełnej galeriiKliknij aby wejść do pełnej galeriiKliknij aby wejść do pełnej galeriiKliknij aby wejść do pełnej galerii
ŚCIEŻKA ROWEROWA CZY TOROWISKO?
Miejskie

Dwa lata temu na wleninfo, w kontekście stopniowo zamierającego ruchu na linii kolejowej łączącej Jelenią Górę ze Lwówkiem Śląskim pisałem o wykorzystaniu starych torowisk do budowy ścieżek rowerowych dających im nowe życie.
Przykładem takiego wykorzystania infrastruktury kolejowej może być część linii nr 284 łączącej Lwówek Śląski z Gryfowem. Przewozy pasażerskie na tym odcinku ustały w 1983 roku. Odcinek Lwówek Śląski - Lubomierz został rozebrany w 1996 roku, a teren przekazany tutejszym samorządom, które w 2000 roku zainicjowały budowę asfaltowej ścieżki rowerowej. Obecnie opracowywane są projekty przedłożenia tej drogi w kierunku Gryfowa.

W gminie Wleń mimo że władze od lat z uporem walczą o remont linii kolejowej ruch na niej zupełnie zupełnie ustał, w torowisko ulega powolnej degradacji.

Zupełnie inaczej i moim zdanie z ogromną korzyścią dla mieszkańców do nieczynnej linii kolejowej podszedł włodarz gminy Warta Bolesławiecka. Zamiast tracić czas na wojenki na starym torowisku wybudował 4 kilometry ścieżki rowerowej.

Tak wyjaśniał swoją decyzję wójt Mirosław Haniszewski  w wywiadzie dla Muzycznego Radia. -  Był kiedyś taki pomysł żeby bezwzględnie utrzymać linię kolejową łączącą Bolesławiec z Raciborowicami ponieważ tam mogłaby powstać cementownia. Ze względu na to, że budowa cementowni odsunęła się w bliżej nieokreśloną przyszłość postanowiliśmy, że teraz wykorzystamy dla naszych mieszkańców torowisko jako element podbudowy ścieżki rowerowej. Ścieżka rowerowa wybudowana na byłym torowisku gwarantuje ogromne bezpieczeństwo dla korzystających  z rowerów i pieszych. Mówił wójt dla Muzycznego Radia.

Pierwszy etap inwestycji to cztery kilometry drogi która docelowo ma połączyć Zamek Grodziec z Zamkiem Kliczków.

Tymczasem we Wleniu od czterech lat trwa walka burmistrza, najpierw o utrzymanie, a teraz przywrócenie ruchu pociągów na trasie Jelenia Góra - Lwówek Śląski. Wlenianie walczą o kolej żelazną która niczym w XIX wieku ma stać się dla Wlenia oknem na świat i motorem postępu wprowadzając gminę w XXI wiek i jak na razie mogą jedynie pozazdrościć mieszkańcom Warty korzystających z pięknych tras rowerowych.







ŚCIEŻKA ROWEROWA W PŁAWNEJ 



TOROWISKO W OKOLICY NIELESTNA.











Andrzej Jaśkiewicz

Komentarze
anonimowy dnia sierpień 29 2018 22:54:24
Panie Redaktorze. Pan w ogóle nie rozumie znaczenia tej linii dla regionu Doliny Bobru. Takim artykułem ośmiesza Pan nie tylko siebie ale i Nas wszystkich, z cyklistami włącznie. Naszym wspólnym celem jest dążenie do turystycznego rozwoju tej gminy. Oprócz ruin zamku to właśnie ta linia kolejowa jest Naszą ogromną atrakcją promującą okolice, jej walory przyrodnicze i krajobrazowe oraz historię . Jeśli zaprzestanie się walki o jej rewitalizacje, to zaprzestaniemy również walkę o Nasze dziewictwo kulturowe. A trasy rowerowe można wyznaczać w innych miejscach.
wlenianin dnia sierpień 29 2018 23:06:14
Przecież pociągi już nie jeżdżą, tory rozkradają a świat się jakoś nie zawalił. Do Lwówka też kiedyś jeździły a później zrobili fajną ścieżkę, do Lubomierza z Pławnej też nie jeżdżą i będą tam robić ścieżkę rowerową bo już krzaki powycinali i tylko tu jakaś czarna siła wmawia ludziom, że skoro 30 lat temu jeździli tym pociągiem do szkoły, to dzisiaj pociągi jeżdżące 20-30 na godzinę są potrzebne.
Bla, bla, bla.

Powiedz jeszcze, po co pisać na komputerze skoro nasze babcie pisały gęsimi piórami. Trzeba zachować tradycję ;)

Pomyśl ilu turystów z JG przyjeżdżałoby tu po takiej ścieżce, zobacz ile osób przyjeżdża na Perłę Zachodu, pomyśl człowieku, że ten pociąg to przeżytek, nikomu już niepotrzebny
anonimowy dnia sierpień 29 2018 23:38:16
A pomyśl może. Dlaczego rewitalizowano linię ze Szklarskiej Poręby do Jakuszyc? A mogłyby być tam takie piękne trasy rowerowe i biegowe. Bo chodziło o rozwój regionu, ogólnie, a nie zaspokajanie ego grupy lobbystów
Do anonimowy dnia sierpień 30 2018 08:26:37
"Pan redaktor" jak widze to najchętniej by Wleń zaorał. Ciagle mu sie cos nie podoba. A wiesz czlowieku jaki to koszt zrobienie takiej trasy? Mam wrazenie ze redaktorek pcha sie na fotel burmistrza. Tak ? To ciagłe krytykowanie władzy na to wskazuje Gdybys choc trochę mial pojęcie o tym co mówisz to bys takich glupot nie rozpowszechnial
do Do anonimowy dnia sierpień 30 2018 08:41:49
A widzisz człowieku jaki to koszt odbudowanie trasy kolejowej !!! A widzisz człeku gdzieś te tłumy ludzi, które stoją na stacji, żeby dojechać na dworzec główny w Jelonce i iść do centrum? Pobudka, przespałeś kilkadziesiąt lat ha ha ha
Trzeźwo myślący dnia sierpień 30 2018 09:26:13
Po raz kolejny żadnych konkretów ze strony ani naszej gminnej władzy ani wojewódzkiej ani centralnej jaką widzą przyszłość tej lnii. Ile trzeba czasu ile pieniędzy i kto w końcu podejmie ostateczną decyzje co dalej . Czekam na kolende może wtedy się czegoś dowiem No chyba że ominie moje mieszkanie.
Komentarz dnia sierpień 30 2018 10:27:26
A widzisz człowieku ile tych tras rowerowych jest w Polsce, a widzisz człowieku, że to trasa kolejowa jedna z piękniejszych krajobrazowo, a nie ,że dojedziesz do pracy na dworzec główny,człowieku pojedz gdzieś i coś zobacz. Człowieku ,a nie pomyślałeś,że mogłaby kursować kolej retro, wsiadasz w Jeleniej z rowerkiem wysiadasz we Wleniu, Pilchowice zapora, jedziesz sobie z rodziną po pięknych terenach( Radomice itd,zamek Wleń ), zjadasz coś w jakimś barze i wracasz do Jeleniej(przykład). Wybrukować trasę rowerową można, ale czy połączyć to z koleją, czy nie byłoby to na skalę kraju. Żeby coś osiągnąć nieraz trzeba wielu lat. Krytyką nigdy nic się nie zdziałało, lecz zrujnowało,a pisząc co można to wiele by się chciało, to trzeba zacząć coś działać i odsuwać głazy ,które są pod nogi rzucane, przez ludzi, którzy nie znają realiów naszych przepisów.
krawiec stefania dnia sierpień 30 2018 11:30:05
popieram wypowiedź w/w komentatora
anonimowy dnia sierpień 30 2018 11:55:45
Ludziska. Czytajcie że zrozumieniem 😉
koleś dnia sierpień 30 2018 12:08:50
Najpierw krytyka bo linia kolejowa umiera i trzeba ratować, teraz krytyka, bo nie zaorano linii kolejowej i nie zrobiono ścieżki rowerowej. Zrobią ścieżki to krytyka, że zniszczono tak piękną linie kolejową. Jak żyć?
Brawo dnia sierpień 30 2018 14:07:19
Zgadzam się z podpisującym się "Komentarz" to najpiękniejsza trasa w Polsce i skoro ludzie przestali lata temu jeździć pociągami to trzeba zrobić ścieżkę rowerową, żeby rowerzyści poznali nasze piękne okolice. Brawo za pomysł i inicjatywę
wrzućcie na luz dnia sierpień 30 2018 15:01:17
osobiście uważam że tory powinny zostać wyremontowane i ruch kolejowy na linii przywrócony. co do ścieki rowerowej- tę można zrobić w innym miejscu np- śliwkową drogą, czarnym szlakiem, żółtym szlakiem- gdziekolwiek. Kolej jest dla Wlenia szansą i dlatego powinna pozostać w mieście. Władza powinna robić wszystko by doprowadzić do remontu torowiska
miśka dnia sierpień 30 2018 21:56:07
za pieniądze z unii można jeszcze zdążyć wybudować ścieżkę rowerową do Lwówka i Jelonki po przepięknej trasie byłej kolejowej, z kawiarenkami na stacjach, z mostem nad zaporą, jeśli teraz burmistrz nie weźmie się za to, to zostaniemy z rozkradzionymi torami i bez ścieżki rowerowej, bo pieniądze z unii skończą się niedługo, inni zdążą porobić ścieżki a my jak zwykle zostaniemy z gettem w małpim gaju
Brawo miśka dnia sierpień 30 2018 22:32:08
wreszcie ktoś myślącu przyszłościowo i realnie. Jak kandydujesz to masz mój głos Jeszcze raz brawo
KDB dnia sierpień 30 2018 23:38:04
Unijne dotacje na PKP do 2023 to kwota 66 miliardów złotych i jest zagrożone. Plan ratunkowy to zwiększenie nakładów na dworce, rozbudowa bocznic i budowa nowych linii przez spółki celowe. To dane z połowy 2016 roku! Za kilka lat w wielu regionach tory dalej będą złe. Informacje z 7 lipca 2018 roku cytat: Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zarzekał się, że to koniec likwidacji linii kolejowych, na które pozwalał poprzedni rząd. Ale PiS też dopuścił do rozbiórek torów, a teraz pozwala kolejarzom na więcej likwidacji. Zamiast linii kolejowej powstać ma droga dla rowerów. Te linie kolejowe znikną bezpowrotnie.
Tak samo jest, jak z remontem A 18, autostrady rzeszy od Golnic do Olszyny.
Czy ktoś wie ile kosztowałby remont Kolei Doliny Bobru? Jest jakiś dokument, który o tym jest napisane? Wiem, że wykonanie generalnego remontu tej lini można wykonać w 6 miesięcy!

Ci co demontują to ZŁODZIEJE i ci co skupują!
anonimowy dnia sierpień 30 2018 23:48:09
Bez infrastruktury kolejowej czy drogowej Wleń nie ma prawa bytu. Brak połączenia komunikacyjnego już doprowadził do marazmu mikroekonomicznego w mieście, a Wy snujecie plany o ścieżkach rowerowych??? Dla kogo się pytam???
Do miska dnia sierpień 31 2018 08:10:14
...za pieniądze z unii można jeszcze zdążyć wybudować ścieżkę rowerową- jak czytam taki komentarz to myślę,że to pisało jakieś dziecko lub osoba wogóle nie znająca realiów. Kobieto Ty myślisz,że w Brukseli stoi chłop i kto przychodzi to rozdaje pieniądze na prawo i lewo. Czy Ty nie wiesz,żeby coś wziąść przeważnie z pieniędzy unijnych trzeba mieć wkład własny( to miliony). Czy Ty nie wiesz,że przekazanie od PKP takiej linii to minimum 10 lat. Czy Ty nie wiesz, że każdy wiadukt, każdy tunel, przejazd itd musi spełnić wiele homologacji, testów, tunele klimatyzowane, barierki to nie nasypanie tłucznia i z głowy, to wielomilionowe przedsięwzięcie. Zamiast komentować weź się za książki, bo rok tuż tuż
KDB dnia sierpień 31 2018 17:25:23
Linia nr 283 oraz wszystkie obiekty są własnością PKP PLK. W artykule nj24 wyczytałem, że kolejarze wyliczyli koszt naprawy na około 120 milionów złotych. Jaki odcinek? Od J.G r11; Wleń r11; Lwówek r11; Zebrzydowa? Czy tylko 32 km od Jeleniej do Lwówka Śl. Piękna trasa. Samo torowisko nadaje się do całkowitej wymiany. Przy dzisiejszym sprzęcie i technologii nie widzę problemów. To co mówią władze PKP, brzmi jak zawsze. Struktury decydentów nie potrafią od wielu lat podjąć decyzję. Dlaczego? Mają kasy tyle, że nie wiedzą co z nią zrobić? Dla mnie dziwne jest to, że po tylu latach ten marazm wicie, rozumiecie jest hodowany. Tym bardziej, że cały region był, jest i będzie zależny od tej pięknej lini kolejowej. A fanów ścieżek rowerowych pytam, ile ścieżek rowerowych przejechali na swoich 2 kółkach? Trasą rowerową możesz i po leśnym dukcie śmigać. Kolej i pociągi tak, w żadnym wypadku ścieżki na torowiskach.
Michał dnia sierpień 31 2018 19:09:51
Mi sie pomysł podoba. Jak nie ma pociągu to wszyscy płaczą, a jak był- to nikt nim nie jeździł. A rowerem chętnie bym się przejechał ;)
do "do miska" dnia sierpień 31 2018 21:11:06
a konkretnie do komentarza z dnia sierpień 31 2018 08:10:14

a czy wiesz że przekazanie linii do PKP Nieruchomosci a następnie do gmin trwa lat 20. I nawet Pławna- linia 284 niech bedzie tego przykładem. Zamknięta dla ruchu w roku 1983- ścieżka powstała w 2001; i inny przykład tej samej linii 284 Lwówek Śl.- Złotoryja- zamknięta 1991 do dziś pod zarządem PKP. Zanim zabierzesz głos sięgnij do źródła i nie uprawiaj paplaniny. W tych warunkach linia 283 będąca jeszcze pod zarządem PKP PLK ma duże szanse na remont- pod warunkiem że ktoś o to będzie drapał.
Dodaj komentarz
Nick:



4 + 5:
Do komentujących

Przypominamy: Komentarze, które łamią Regulamin wleninfo.pl, nie dotyczą artykułów, newsów, zdjęć, są wulgarne, obraźliwe, naruszające prawa osób postronnych, propagujące nienawiść i przemoc, wpisywane z bramek będą usuwane!

Treci komentarzy opublikowanych na portalu wleninfo.pl są wyłącznie prywatną opinią użytkowników. Za treć opublikowanych komentarzy odpowiada ich autor. Komentarze internautów nie przedstawiają stanowiska wleninfo.pl

Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Shoutbox
Nick:

Wiadomość:
7 + 1:
Pomoc

do wyborca
20/09/2018 19:35
Widziałeś już oficjalną listę kandydatów na burmistrza? Przyjdzie czas na jego prezentację, Krzykliwa propaganda bardziej szkodzi niż spokojna i systematyczna praca. Zagrywka się nie udała i trzeba wy

Ciekawy
20/09/2018 17:00
Czy Zych wpisał do programu budowę Smrodownie?

Taa
20/09/2018 16:35
smród z tego będzie niewielki Mówił Żych o śmierdzielni A jak uważają jego wyborcy

wyborca
20/09/2018 16:14
à propos Termo w Lubomierzu - fajnie, że termomodernizacja tam lepiej przebiega, tylko, że wybrany oferent zażądał o 3mln więcej niż zakładał kosztorys (i był to "najtańszy" zleceniobio

wyborca
20/09/2018 16:06
specjalnie nie słyszał :/ #glosuje #na #Artura

[ Archiwum ]
Statystyka
Gości Online: 10
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanych Użytkowników: 3,028
Najnowszy Użytkownik: ieop5064
ogłoszenia
GLKS Pogoń Wleń

Wulkanizacja

Wulkanizacja
ARTYKUŁY HISTORYCZNE RELACJE VIDEO Z ŻYCIA GMINY

Zapomniani - Chyliński
Lähnmühle - młyn we ...
90 rocznica tragedii...
ZAMEK WLEŃ ANNO DOMI...
Komu nie bije dzwon
Skradzione herby Pał...
Dzień zwycięstwa czy...
Jak promowano Lähn (...
O żmijach i złotym s...
Zamek Lenno w opałach!

więcej artykułów

Dzik(i) Wleń
Dzwon Dorothei
27 Rajd Karkonoski
Rewitalizacja miasta?
Sprawa Tarczynki
Spływ Bobrem
Podtopienia w Łupkach
Zrzut wody w Pilchowicach
DZIUNIA
26 Rajd Karkonoski
Sesja RMiG- sprawy różne
DERBY Pogoń : Czarni

video archiwum

DLACZEGO?
WODA I KANALIZACJA
ESTETYKA GMINY, DROGI
SŁUŻBA ZDROWIA
BASZTOWA – NIE...
OKSiT
SZKOLNICTWO
PORZADEK I BEZPIECZE...
KANDYDACI NA RADNYCH...
Rewitalizacja! rewit...

więcej artykułów
 
LOSOWE ZDJĘCIEOstatnio widzianiPogoda dla Wlenia

Jarmark 2011
Jarmark 2011
Jarmark 2011


j2307:28:31
Wilma 1 day
madi 3 weeks
robor 3 weeks
baghera2004 5 weeks
darecki 7 weeks
Darco 8 weeks
tender14 weeks
zuziucha26 weeks
murlok42 weeks

new.meteo.pl
Copyright © Wleninfo.pl. Projekt i kodowanie : Piotr 'kintar' Kawecki - Satis sp. z o.o.
Powered by PHP-Fusion & EP IV © 2003-2005.
22266837 Unikalnych wizyt

Wszelkie materiały zawarte w serwisie zostały opublikowane nieodpłatnie oraz za zgodą ich właścicieli. Kopiowanie zawartości serwisu bez zgody redakcji zabronione.