wleninfo.pl wykorzystuje pliki cookie. Korzystanie z wleninfo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na stosowanie plików cookie. więcej w Regulaminie
Nazwa Użytkownika   Hasło      Zapamiętaj mnie



Kliknij aby wejść do pełnej galeriiKliknij aby wejść do pełnej galeriiKliknij aby wejść do pełnej galeriiKliknij aby wejść do pełnej galeriiKliknij aby wejść do pełnej galerii
Kolejny krok do przejęcia Ośrodka Zdrowia przez Zgorzelec został wykonany.
Miejskie Na dzisiejszym posiedzeniu Komisji Wspólnej Rady Miasta niespodzianki nie było. Radni większością głosów, przy sprzeciwie Marka Drala oraz wstrzymaniu się przewodniczącej Katarzyny Kotołowskiej poparli przejęcie SPZOZ Wleń przez szpital w Zgorzelcu. Obrady można posumować jednym zdaniem - bardzo dużo obietnic i bardzo mało konkretów.

Chyba już na stałe weszły do publicznych wystąpień burmistrza Artura Zycha nieprzychylne odniesienia do portalu wleninfo.
Warto dodać, że w naszej gminie jedynie wleninfo.pl w pełni relacjonuje przebieg debaty nad przejęciem wleńskiego Ośrodka Zdrowia i być może to wywołuje taką irytację Burmistrza.


Zapraszam do obejrzenia relacji wideo.












ANDRZEJ JAŚKIEWICZ







Komentarze
JacekGladysz dnia luty 16 2017 23:12:17
Chyba na stałe weszła do tematów poruszanych na Wleń info krytyka wszystkiego co robi burmistrz, z całkowitym pominięciem spraw, w których nie daj Boże nie dałoby się napisać czegoś negatywnego.

Z niecierpliwością czekałem na artykuł informujący o tym, że radni NIE PODNIEŚLI sobie diet - lecz zgodnie z przeczuciem, nie doczekałem się takiego artykułu, tam bowiem nie można by napisać "jedynie radny Marek Dral" - bo przecież przeciw podwyżkom głosowały także np. radne Hołdowicz i Bielat, czy wreszcie wnioskodawca zmian w projekcie omawianej uchwały (tak, by zachować diety na dotychczasowym poziomie), czyli ja. Smutna jest ta odwrócona propaganda sukcesu, gdzie całkowicie przemilcza się pewne sprawy, innym nadając znamiona absolutnej katastrofy.

Ponieważ proszony byłem przez kogoś w komentarzach pod poprzednim artykułem o zabranie głosu w sprawie ośrodka, a dotąd nie czułem się w tej sprawie kompetentny, odpisuję dopiero dzisiaj. Patrzę na propozycję burmistrza przychylnie, ponieważ mam świadomość tego, że stoimy przed alternatywą: przekazać ośrodek Zgorzelcowi lub pogodzić się z jego likwidacją. Z tych dwóch opcji wybieram pierwszą. Sposób przekazania ośrodka nie budzi moich wątpliwości - budzą je natomiast głosy, które w tej "debacie" słyszę. Są to głosy osób, które - nie potrafię tego czytać inaczej - żyją w świecie wyimaginowanym, kiedy to Zgorzelec przejmuje nasz ośrodek po to, by go zrównać z ziemią, zlikwidować, lekarzy pozwalniać, pacjentów przestać leczyć a majątek roztrwonić. Na dzisiejszą komisję szedłem z otwartym umysłem, będąc ciekaw głosów obu stron - niestety, przeciwnicy przekazania ośrodka nie przekonali mnie niczym. Argumenty za są w moim odczuciu przedstawiane uczciwie.

Jeśli ktoś natomiast uważa, że rozwiązanie proponowane przez burmistrza jest złe - niech poda swoje. Przypominam, że alternatywą jest pogodzenie się z likwidacją. Być może i tak należałoby zrobić - ośrodek zdrowia zlikwidować, majątek wystawić na licytację, a mieszkańcom powiedzieć: sory, leczcie się gdzie indziej. Zamiast tego wolimy przekazać ośrodek ludziom, którzy mają doświadczenie w tym co robią i pokazali kilkakrotnie, że można im w tym zakresie zaufać. Forma przekazania jest natomiast określona odgórnie ustawą przytaczaną przez burmistrza. Co w moim odczuciu kończy temat.

Dziękuję, dobranoc.
anonimowy dnia luty 16 2017 23:31:13
Osobiście to mam mieszane uczucia. Z jednej strony chodzi o Nasze zdrowie, z drugiej o gospodarność gminy. Oddanie nieruchomości spółce ze Zgorzelca za darmo w zamian za "fachową" opiekę zdrowotna i święty spokój włodarzy nasuwa mi myśl, że w tej gminie innych rozwiązań nie ma. A znam przykład gdzie samorząd pewnej gminy dogadał się z placówką medyczną na wykonywanie usług medycznych bez konieczności oddawania budynków przychodni. Czyli sposób jakiś jest. Spółka ta nazywa się Izer-Med i znajduje się w podobnej odległości co Zgorzelec. Posiada swój szpital i sieć placówek. Może warto jednak jeszcze trochę poszperać, popytać.
~ dnia luty 17 2017 03:58:24
...stoimy przed alternatywą: przekazać ośrodek Zgorzelcowi lub pogodzić się z jego likwidacją...
Ośrodek chcecie przekazać (wyremontowany między innymi za nasze pieniądze), z tego co wiem zamek też chcecie przekazać jakiemuś bractwu (wyremontowany między innymi za nasze pieniądze), to może niech Państwo przekażą również ratusz, swoje diety i wynagrodzenia komuś kto nie będzie doprowadzał Wlenia do ruiny i wyprowadzi wreszcie na prostą. Nie trzeba się tak będzie męczyć już, co?:) Jak się patrzę na efekty Państwa pracy to nie widzę żadnej różnicy w stosunku do poprzedników. A szkoda, bo miałem nadzieję... .
do wyżej dnia luty 17 2017 08:02:47
skoro nie jesteś zadowolony z pracy a miałeś nadzieje to podpisz sie z imienia i nazwiska tak jak radny Gładysz
PS A TY CO ZROBIŁEŚ DLA GMINY?? PRZYSZEDŁEŚ CHOCIAŻ NA DEBATE ZAINTERESOWAŁEŚ SIĘ? JESTEŚ MOCNY KLIKJĄC W KLAWIATURĘ !!!!
Pacjent dnia luty 17 2017 10:57:48
A wystarczy znależć chetnego na lekarza pediatre we Wleniu. Takie proste. I osrodek zostanie nasz. Kto narzeka niech dziala, rozwiazanie jest.
Wilma dnia luty 17 2017 11:18:46
do p.Jacka Gładysza
Strasznie się Pan hardy zrobił i totalnie popierający "linię naszej władzy". A takim Pan miał być szeryfem, walczącym o dobro wspólne... Coś do główki uderzyło? ;)
Literat dnia luty 17 2017 11:21:22
Panie Radny Gładysz, lubię czytać Pana teksty bo władasz Pan słowem pisanym jak mało kto na tym portalu. Dziwi mnie natomiast fakt nabycia kompetencji w zakresie ochrony zdrowia po jednej tylko komisji i jednej propozycji Burmistrza. "W moim odczuciu" to nie odrobiłeś lekcji i przystałeś na jeden atr. przytoczony przez burmistrza "odgórnej ustawy", której pewnie nawet nie pamiętasz. Przedstaw, przynajmniej swoim wyborcą jak kosztowne rozwiązanie popierasz. Chodzi mi o wartość mienia i nieruchomości oraz jakie koszta poniesie gmina w skali miesiąca czy też roku. Wytłumacz również co to znaczy notarialne przekazanie praw do własności i w jaki sposób można to prawo odebrać.
JacekGladysz dnia luty 17 2017 11:52:46
"Linii naszej władzy" nie popieram na przykład odnośnie dalszych remontów baszty czy też w przypadku wycinki drzew lub podwyżek - także spokojnie z tym popieraniem. Kiedy natomiast burmistrz proponuje coś sensownego, nie widzę powodów, by w celu przypodobania się tutejszej gawiedzi włączać się w chór jednogłośnej krytyki dla samej krytyki.

Ustawa, której nie pamiętam, to ustawa o działalności leczniczej - artykuł 67a. Nawiasem mówiąc - nie muszę tego pamiętać, bo jest to powiedziane na nagraniu.

Dyskusja widzę, że stoi w martwym punkcie, bo wciąż poruszamy się w dużej mierze w świecie wyobraźni. Oto przekazujemy komuś majątek, a ów ktoś robi nam na złość i przestaje leczyć mieszkańców tej gminy. Proponuje się zamiast tego pozostawić majątek we własnych rękach - całkowicie przymykając oczy na efekt tych działań (choć należałoby raczej powiedzieć: efekt braku jakichkolwiek działań) - wówczas przecież mieszkańcy faktycznie przestaną być leczeni. To jest prawdziwy problem, którego próbujemy uniknąć - ale próżno we Wleniu szukać za cokolwiek pochwały. Tej zresztą już dawno nie szukam - te wszystkie zdania krytyki w zupełności rekompensuje mi kasa jaką z tego mam. Powtórzę to, co już wielokrotnie mówiłem - wolałbym nie mieć żadnych pieniędzy za bycie radnym a za to spotykać się z ludzką życzliwością i chęcią wspólnego zrobienia czegoś fajnego. Ale cóż - jest jak jest.

Przypadku Izer-Medu uczciwie mówiąc nie znam, więc jeśli sprawa faktycznie jest warta zainteresowania się, proszę przekazać burmistrzowi jakieś bardziej szczegółowe informacje na ten temat.

I jeszcze słowo merytorycznego komentarza - wyrażę to w języku metafory. Wyobraźmy sobie człowieka, który ma stajnię i konia wyścigowego - nie umie jednak jeździć konno. Człowiek ten ma dwie opcje - albo pozwolić swojemu koniowi stać bezczynnie w stajni i marnieć - albo wynająć zawodowego dżokeja, który będzie dla niego jeździł w wyścigach, przynosząc zyski. My z burmistrzem próbujemy właśnie takiego dżokeja wynająć. Państwo mam wrażenie drżą ze strachu, że ktoś naszego konia będzie dosiadał, a jeszcze nie daj Boże wsiądzie nań i odjedzie w siną dal. Straszy się kosztami tego rozwiązania (nie podając ich oczywiście, bo przecież lepiej rzucić radnemu w twarz by przedstawił koszty wyborcom), straszy się argumentami natury emocjonalnej, ale zapomina się wciąż o meritum. Tak, jak koń wyścigowy jest w stajni po to, żeby jeździć, tak też ośrodek zdrowia jest po to, żeby leczyć. Albo go przekażemy komuś, kto się na tym zna, i mieszkańcy będą dalej leczeni - albo koń będzie marnieć w stajni, a my będziemy dumnie stać na straży naszego majątku i czekać aż w blasku chwały przyjdzie nagle nie wiadomo skąd nowy lekarz, gotowy do pracy we Wleniu. Osobom tak drżącym o to, że koń nam przypadkiem odjedzie przypominam (co również było mówione na nagraniu), że w przypadku niewywiązywania się przez Zgorzelec ze swoich obowiązków - ośrodek wraca do nas.

Miłego dnia życzę.
Literat dnia luty 17 2017 12:14:20
Czyli po prostu nie wiesz ile warte jest mienie ?? Burmistrz o tym nie mówi a Ty nie zapytałeś ?? Twoja metafora opisuje "zyski" gdzie na realnym przykładzie widzisz zyski?? Rozumiem, że zyskiem mają być świadczenia medyczne. Zapytałeś jak będzie wyglądał koszyk świadczeń ?? Pytałem raczej ile trzeba będzie dołożyć miesięcznie lub rocznie. Co do prawa własności to w razie "W" zrobisz tyle ile napisałeś czyli nic. Czytałem Twój tekst o tym jak Cię okradziono w Warszawie i wiec co wcale mnie to nie dziwi chodź współczuje zdarzenia.
Literat dnia luty 17 2017 12:21:30
Acha, i sam przekaż Burmistrzowi szczegółowe informację, to przecież Ciebie wybrano na radnego.

Również życzę Miłego dnia
JacekGladysz dnia luty 17 2017 12:29:01
Cały czas powtarzam - z dwóch opcji: (1) pacjenci będą leczeni, (2) pacjenci nie będą leczeni, wybieram pierwszą. Samo sugerowanie tego by rozważać wybór drugiej uważam za cynizm. Nawiasem mówiąc cała ta afera jest nakręcona tylko po to, by kolejny raz podbić sobie szanse wyborcze w przyszłych wyborach. Jak zawsze zresztą.

O to jak będzie wyglądał koszyk świadczeń sam możesz zapytać na spotkaniu pani dyrektor zgorzeleckiego ośrodka zdrowia z mieszkańcami, o które to spotkanie dwukrotnie się na radach upominałem, a które będzie zorganizowane po dokonaniu formalności związanych z przekazaniem ośrodka. I uprzedzając kolejny atak - tak, moim zamysłem było, by spotkanie takie odbyło się PRZED podjęciem tej uchwały. Więc psy proszę wieszać nie na mnie.

Odnośnie incydentu w Warszawie, rozumiem, że niektórzy woleliby walczyć z kryminalistą o 120 zł, ja jednak nie należę do tej grupy, o współczucie też nie proszę. Celem tamtego tekstu nie było wzbudzenie żalu lecz przekazanie pewnej prawdy życiowej, tej mianowicie, że są rzeczy ważniejsze od pieniędzy.
Wilma dnia luty 17 2017 12:31:33
do p. Jacka Gładysza
Kiedy natomiast burmistrz proponuje coś sensownego, nie widzę powodów, by w celu przypodobania się tutejszej gawiedzi włączać się w chór jednogłośnej krytyki dla samej krytyki.

Zapomina Pan, że radnym został Pan dzięki głosom "gawiedzi"? To właśnie ową "gawiedź" zobowiązany Pan jest reprezentować, nie burmistrza. "My z burmistrzem"... Ho, ho! :)))
Co "sensowności" propozycji, to dziwię się, że człowiek tak światły jak Pan, nie widzi ewidentnych wad proponowanego rozwiązania. Wady te są wykazywane przez ludzi znających się na rzeczy - nie zauważył Pan, że nie jest to "krytyka dla krytyki"?
Może warto zapoznać się z rozwiązaniami, z jakich skorzystały inne miejscowości, zanim radośnie oddamy wszystko, co we Wleniu funkcjonuje źle (z powodu nieudolności decydentów, zresztą) we władanie ludzi, dla których interes mieszkańców Wlenia zdecydowanie nie stanowi priorytetu?
JacekGladysz dnia luty 17 2017 12:52:56
Myli się Pani. Zostałem wybrany przez ludzi, którzy nie bali się spojrzeć mi w twarz i potrafili dyskutować nie zasłaniając się internetową anonimowością - ich nie nazywam gawiedzią. Oni też często są zadowoleni z tego co burmistrz robi (ale np. nie z podwyżki jego wynagrodzenia). Proszę mi nie przypisywać braku szacunku do tych ludzi.

Którego to szacunku mam zdecydowanie mniej do towarzystwa zebranego tutaj, które jak już wielokrotnie wskazywałem, jedynie krytykuje. Ale nie ma sensu trzydziesty raz o tym mówić. Dość powiedzieć, że jedyne czym można sobie zaskarbić szacunek tutejszego grona, to krytyka burmistrza i rady. Jak widać samo użycie zwrotu "my z burmistrzem" jest powodem do radości - zupełnie tak, jakby punktem honoru było być za wszelką cenę przeciw burmistrzowi.

Jak już wyżej pisałem, słuchałem argumentów obu stron - przeciwników i zwolenników proponowanego rozwiązania - niestety przekonujące są tylko głosy zwolenników przekazania ośrodka. A więc jeśli nikt nie potrafi mnie przekonać do tego, że proponowane rozwiązanie jest złe, no to przykro mi, nie widzę powodów by się na pokaz buntować. Ku radości osób zebranych tutaj, tylko i wyłącznie.

I jeszcze słowo odnośnie interesu mieszkańców Wlenia - to właśnie dla nich robione jest to wszystko. Bo jeśli nie będzie ośrodka, będą zmuszeni dojeżdżać do Lwówka lub Jeleniej. A może mylę się i właśnie tak należałoby rozumieć interes mieszkańców?
anonimowy dnia luty 17 2017 13:03:22
Panie Jacku. Pomysł z Izer-Medem jest tylko przykładem, że można próbować też w inny sposób. Ja nie czuje się z obligowany rozmawiać z Burmistrzem na te tematy. Zresztą jak by to wyglądało aby zwykły człek władze przekonywał. Radni powinni być szanowani i na owy szacunek zasłużyć i niech tak zostanie.
Literat dnia luty 17 2017 13:24:54
"Drogi" Panie Radny Gładysz już miałem nic nie pisać ale nie wytrzymam :) Podziwiam Pana za to że ma Pan odwagę stawić czoła krytyce i nie jest to krytyka dla krytyki przynajmniej z mojej strony. Zna się Pan na matematyce a nie przedstawił Pan żadnych liczby, po za zero, jedynkowym efektem decyzji. Już na prawdę ostatnie pytanie, pomęczyłbym jakiegoś innego radnego pewnie jeszcze mniej wiedzącego od Pana a o to pytanie: na jakiej opinii i kto się pod nią podpisał, oparta jest decyzja. Skąd wiadomo, że jest jakiś problem z ośrodkiem?? Są opisane jakieś zagrożenia i ryzyka??

Pozdrawiam
JacekGladysz dnia luty 17 2017 13:33:56
Problem jest powszechnie znany i omawiany był na bodajże czterech spotkaniach (jeśli już przy liczbach jesteśmy) w roku ubiegłym, w tym spotkaniu burmistrza i rady z kierownikiem i pracownikami ośrodka zdrowia. Problem sprowadza się do tego, że na emeryturę odchodzi doktor Kamer, a mimo wielu prób znalezienia kogoś na jej miejsce - efektów brak (planowane było wręcz ściągnięcie z Ukrainy lekarza z rodziną). Nie ma chętnych do pracy we Wleniu, nawet mimo proponowanego wynagrodzenia wyższego niż w przypadku pozostałych pracowników ośrodka zdrowia. Ergo - nie znalezienie lekarza -> brak kontraktu z NFZ. Stąd moja być może i binarna ocena rzeczywistości, ale taki właśnie obraz mi został nakreślony na przywoływanych spotkaniach - albo znajdzie się lekarz, albo stoimy przed wizją braku otrzymania kontraktu.

Pozdrawiam
Literat dnia luty 17 2017 14:24:27
"Drogi" Panie Radny Gładysz, czyli mam rozumieć, że bardziej pracuje Pan na subiektywnym, nakreślonym obrazie na spotkaniach niż na pisanych opiniach, analizach i liczbach ?? Pan, któremu słowo pisane przychodzi z taką łatwością a matematyka również nie jest obca??, wierzyć mi się nie chce. Mam nadzieje, że zasiałem chociaż ziarenko wątpliwości co do słuszności decyzji.

Pozdrawiam
Wilma dnia luty 17 2017 14:37:30
do p. Jacka Gładysza

Stopień zadufania prezentuje Pan porażający. :)
Proszę pamiętać, że w następnych wyborach może Pan dostać prztyczka w nos. :)

Póki co, nie ma obowiązku ujawniania danych personalnych w Internecie (a nawet jest zalecana duża powściągliwość w tym względzie), jeśli nie jest się tzw. osobą publiczną. W małej społeczności Wlenia i tak raczej wiadomo, kto się pod nickiem kryje. Nie będzie Pan chyba utrzymywał, że nie ma Pan pojęcia, kim jest @Wilma? :)

Co do meritum, czyli zagadnienia funkcjonowania ośrodka zdrowia we Wleniu: czy zadał sobie Pan odrobinę trudu i sprawdził, jak działają te placówki w innych, porównywalnych do Wlenia, miejscowościach?

Dlaczego we Wleniu wszystkie społeczne problemy muszą się rozbijać o niemożność?
strzelec dnia luty 17 2017 16:37:16
Panie gladysz ludzie bez pana gadania i tak sie gdzie indziej przeniosza .po co te gadki
do Jacek Gładysz dnia luty 17 2017 19:10:13
Pani dr Kamer nie przechodzi na emeryturę,bo jest na niej od wielu lat i proszę nie opowiadać niesprawdzonych informacji.
JacekGladysz dnia luty 17 2017 19:23:05
Nie było mnie w domu, więc nie mogłem pisać wcześniej. Zaraz też wychodzę, także po tym komentarzu również nie będę dziś raczej odpisywał.

1) Doktor Kamer niezależnie od tego czy jest na emeryturze czy nie, pracuje w ośrodku, i zgodnie z tym co od dawna mówi (jak nam zostało wielokrotnie przekazane na radzie) przechodzi na taką emeryturę, że pracować w ośrodku już nie będzie - czy teraz wyraziłem się jasno?

2) Tak - to co nam mówią na spotkaniach, traktuję jako informacje o wyższej wartości, niż to co jest zapisane w papierach. Dlaczego? Z prostego powodu - ot, w papierach wcale nie musi być zapisane, że kontraktu nie dostaniemy a lekarza nie znajdziemy - bo i skąd miałaby ta wiedza pochodzić? Pochodzi ona z tego, co niezapisane - z informacji, które posiada m.in. dyrektor ośrodka, które posiada burmistrz, itd. - więc nie rozumiem zarzutu.

3) W następnych wyborach jedyne co mogę dostać, to święty spokój, bo nie będę startował, także Pani ostrzeżenia o tym, żebym się teraz pilnował, bo mi potem wyborcy podziękują, puszczę mimo wszystko koło uszu. Odnośnie funkcjonowania ośrodków zdrowia w innych, podobnych do Wlenia miejscowościach - nie mogę przestać odnosić wrażenia, że ganiamy za własnym ogonem. Proszę, słucham - jeśli gdzieś była sytuacja podobna do tej we Wleniu, a jej rozwiązanie było lepsze od zaproponowanego przez burmistrza - czekamy na ujawnienie tych faktów. Czy będziemy się dalej bawić w kotka i myszkę i ganianki z cyklu "wiem, ale nie powiem, bo nie jestem radnym, niech radny sam się dowie"?

Jak pisałem na początku komentarza, będę dzisiaj poza zasięgiem, także dziękuję za dysksuję i spokojnej nocy. Życzę wszystkim tutaj więcej odwagi - jeśli jakieś rozwiązanie jest tak oczywiste i proste, że nam - zadufanym w sobie radnym i nienawidzącemu ludzi burmistrzowi umyka, to proszę, więcej śmiałości. Zapewniam, że jeden telefon do burmistrza i odpowiednie nakreślenie sprawy wystarczy. Chyba, że nie o to chodzi, żeby było dobrze, a o to, żeby była afera i dało się ponarzekać?

Tak więc wciąż nie przekonuje mnie nic do tego, by choćby mieć wątpliwości. Ale czas mamy do czwartku, może do tego dnia ktoś wreszcie ujawni te straszne konsekwencje z jakimi wiąże się przekazanie ośrodka Zgorzelcowi.

Pozdrawiam, spokojnych snów.
pipi dnia luty 17 2017 19:38:35
Bardzo się cieszę, że mamy radnego, który potrafi oceniać rzeczywistość nie prosto, lecz binarnie.
anonimowy dnia luty 17 2017 20:28:11
Te fakty wcale nie są utajnione ale dla wspólnego dobra popytam w odpowiednim środowisku ludzi zaangażowanych w tych sprawach i odpiszę.
~ dnia luty 18 2017 07:21:32
do wyżej dnia luty 17 2017 08:02:47
skoro nie jesteś zadowolony z pracy a miałeś nadzieje to podpisz sie z imienia i nazwiska tak jak radny Gładysz
PS A TY CO ZROBIŁEŚ DLA GMINY?? PRZYSZEDŁEŚ CHOCIAŻ NA DEBATE ZAINTERESOWAŁEŚ SIĘ? JESTEŚ MOCNY KLIKJĄC W KLAWIATURĘ !!!!
Widzisz, w odróżnieniu od osób które sprawują funkcje publiczne ja nic nie muszę. Oprócz płacenia podatków oczywiście. To są moje pieniądze i tak Cię to dziwi, że interesuję się jakie są tego efekty? Sprawowanie odpowiedzialnych funkcji publicznych jest podsumowane wpływami na konta tych państwa z naszych pieniędzy między innymi. Ergo: płacę-wymagam. A jak ktoś nie może podołać wyzwaniom to powinien może robić w życiu coś innego? Kiedyś było takie powiedzenie: "nie wiesz, nie potrafisz - nie pchaj się na afisz".
do anonimowy dnia luty 18 2017 09:41:23
anonimowy dnia luty 16 2017 23:31:13
Osobiście to mam mieszane uczucia. Z jednej strony chodzi o Nasze zdrowie, z drugiej o gospodarność gminy. Oddanie nieruchomości spółce ze Zgorzelca za darmo w zamian za "fachową" opiekę zdrowotna i święty spokój włodarzy nasuwa mi myśl, że w tej gminie innych rozwiązań nie ma. A znam przykład gdzie samorząd pewnej gminy dogadał się z placówką medyczną na wykonywanie usług medycznych bez konieczności oddawania budynków przychodni. Czyli sposób jakiś jest. Spółka ta nazywa się Izer-Med i znajduje się w podobnej odległości co Zgorzelec. Posiada swój szpital i sieć placówek. Może warto jednak jeszcze trochę poszperać, popytać.
~ dnia luty 17 2017 03:58:24
...stoimy przed alternatywą: przekazać ośrodek Zgorzelcowi lub pogodzić się z jego likwidacją...
Ośrodek chcecie przekazać (wyremontowany między innymi za nasze pieniądze), z tego co wiem zamek też chcecie przekazać jakiemuś bractwu (wyremontowany między innymi za nasze pieniądze), to może niech Państwo przekażą również ratusz, swoje diety i wynagrodzenia komuś kto nie będzie doprowadzał Wlenia do ruiny i wyprowadzi wreszcie na prostą. Nie trzeba się tak będzie męczyć już, co?:) Jak się patrzę na efekty Państwa pracy to nie widzę żadnej różnicy w stosunku do poprzedników. A szkoda, bo miałem nadzieję... .
1. Sposób przekazania usług i sp zoz we Wleniu określa ustawa
która nie dopuszcza innych mozliwości jak przekazanie majątku zakładowi przyjmującemu w celu świadczenia usług leczniczych.
2. SP ZOZ Zgorzelec to nie SPÓŁKA - to podmiot publiczny, zobligowany ustawami do swiadczenia usług medycznych - wiec nie ma szans na sprzedaż majątku
3. Umowa o przekazanie SP ZOZ Wleń mówi - że cały majątek zostanie zwrócony w niepogorszonym stanie Gminie - jesli SP ZOZ Zgorzelec zaprzestanie działalności medycznej.
do anonimowy dnia luty 18 2017 09:49:41
Gdzie sa twoje pieniądze w przychodni czy na zamku?
chetnie posłucham ile tam włożyłeś
bo ja słyszałem , że zamek jest zrobiony z środków ministra kultury
a przychodnia z kontraktu.
Ja ciesze sie że w końcu w przychodni lekarze będa leczyć a nie zajmować się polityką.
Cieszę sie że bedę mógł spokojnie pójść tam z dziećmi i znajdzie sie tam ktoś kompetentny udzieli pomocy.
Teraz sytuacja jest skandaliczna - Panie zajęte są swoim problemami. lub boją sie ze ktos ze Zgorzelca w KOŃCU KAZE IM PRACOWAĆ
BO CHYBA MAM PRAWO ZA SWOJE PODATKI BYĆ LECZONYM
NIE MUSZE MIEĆ DUMNEJ PLAKIETKI SP ZOZ WLEŃ

powiedz w końcu Anonimowy - gdzie ty sie leczysz? bo na pewno nie we WLeniu
Literat dnia luty 18 2017 12:06:34
"Drogi" Panie Radny Gładysz, jak widzę nie udało mi się zasiać u Pana chociaż małych wątpliwości a w dodatku oświadczył Pan, że nie będzie kandydował ponownie. Czyli co ?? kto wypije tego naważonego piwa jak Zgorzelec stwierdzi, że mu się nie opłaca?? Oddadzą nieruchomość i mienie - w najlepszym wypadku - i co dalej ?? Gdzie znajdziesz choć jednego lekarza ?? na jaki kontrakt ?? Zgorzelec to kapitalista, dla niego liczy się efekt finansowy pod szyldem dobra pacjenta. Czy zwróciłeś uwagę na wymijającą odpowiedz Pani Dyr. na pytanie Przewodniczącej Rady ?? Obejrzyj jeszcze raz tą relację, zobacz jakie pojawiają się już rozbieżności co do zagospodarowania oszczędności po SPZOZ :) Pani Dyr. aż podskoczyła na stołeczku jak usłyszała o 3 dużych stówkach.
Jestem zszokowany również resztą rady, pisze o tych, którzy nie mieli pytań i na dzień dzisiejszy nie maja wątpliwości. Panu "Drogi" Randy gratuluje odwagi publicznej wypowiedzi.

Pozdrawiam
do wilma dnia luty 18 2017 13:21:57
NIc dodać nić ujać - proszę zaproponować jakies konstruktywne rozwiązanie?
OD dwóch lat doktor kierownik obiecuje poprawę
lepszy standard i lipa była i lipa jest
strach sie spytać białego personelu bo jest zajęty swoim sprawami
narzekaniem na niskie płace
Stała sie widzę Pani autorytetem w zakresie obrażania ludzi którzy mówią rzeczy wprost - nie chowają sią za nickami i ip
Proszę nabrać dystansu do sprawy i ocenić czy i Pani nie będzie lepiej korzystać z usług na wysokim poziomie...
Wilma dnia luty 18 2017 15:10:41
Gdzie sa twoje pieniądze w przychodni czy na zamku?
chetnie posłucham ile tam włożyłeś
bo ja słyszałem , że zamek jest zrobiony z środków ministra kultury
a przychodnia z kontraktu.


A środki ministra kultury oraz "kontrakt" to, oczywiście, pochodzą z manny niebieskiej. :D
Wilma dnia luty 18 2017 15:19:17
proszę zaproponować jakies konstruktywne rozwiązanie?

Stała sie widzę Pani autorytetem w zakresie obrażania ludzi którzy mówią rzeczy wprost - nie chowają sią za nickami i ip
Proszę nabrać dystansu do sprawy i ocenić czy i Pani nie będzie lepiej korzystać z usług na wysokim poziomie...

Konstruktywnych rozwiązań wymagam od ludzi, którzy biorą kasę za to, by takich rozwiązań szukać (i nie znaczy to, że mają oni sięgać po pierwsze-lepsze).
Kto tutaj został obrażony i w jaki sposób? Wymaganie od (opłacanego ze środków publicznych) radnego, by się zapoznał z realiami, to jest obrażanie?
Z usług na wysokim poziomie korzystam, ile razy mam taką potrzebę. Owszem, chciałabym móc mieć wszystkich specjalistów na miejscu, ale "daję radę" i tak. Jakoś - poza tym - nie mam pewności, czy jednak nie trzeba będzie do poradni specjalistycznych fatygować się do Zgorzelca (a dojazd tam jest fatalny).
Wilma dnia luty 18 2017 15:21:43
Widzisz, w odróżnieniu od osób które sprawują funkcje publiczne ja nic nie muszę. Oprócz płacenia podatków oczywiście. To są moje pieniądze i tak Cię to dziwi, że interesuję się jakie są tego efekty? Sprawowanie odpowiedzialnych funkcji publicznych jest podsumowane wpływami na konta tych państwa z naszych pieniędzy między innymi. Ergo: płacę-wymagam. A jak ktoś nie może podołać wyzwaniom to powinien może robić w życiu coś innego? Kiedyś było takie powiedzenie: "nie wiesz, nie potrafisz - nie pchaj się na afisz".


100/100

:)
ziom dnia luty 18 2017 17:27:39
Brawo Jacek !
anonimowy dnia luty 18 2017 23:14:24
Bardzo proszę rozróżniać posty, które pisałem, a nie przypisywać mi jakiś odnośników. A dla ciekawskich to napiszę, iż we Wleniu mieszkam stosunkowo od niedawna, ba nawet nie jestem tu zameldowany. Z problemami na takim poziomie kierowania spotkałem się gdzie indziej i to już bardzo dawno. Większa część Naszego województwa już mocno odstaje od takiego modelu pojmowania władzy. Przede wszystkim liczą się z opinią publiczną, organizują spotkania, pytają ludzi na co wydać pieniądze. Nauczcie się rozmawiać z mieszkańcami, nie starajcie się wszystkiego narzucać odgórnie.

Z racji wykonywanego zawodu i spędzaniu większości doby w Jeleniej to właśnie w tym mieście korzystam z usług medycznych. Do tego dochodzi ubezpieczenie, które pozwala mi dodatkowo rejestrować się do specjalistów.
pecet dnia luty 19 2017 08:32:51
Trzymam Jacek za słowo i nie chcę widzieć Twojego nazwiska na listach wyborczych :)
pecet dnia luty 19 2017 09:25:39
Wilma masz rację. Trzeba rozliczać radnych z ich "pracy"
do pecet dnia luty 19 2017 13:39:44
Widocznie masz ochotę kandydować, jak tak życzysz Jackowi
do Wilma dnia luty 20 2017 08:25:25
WILMA na radną -
vhs dnia luty 20 2017 12:08:20
Z przykrością czytam i słucham wypowiedzi uczestników tej debaty nie tylko na portalu winfo. nie jest moją intencją polemika tym bardziej

1. nikt do tej pory nie zrobił bilansu zysków i strat naszej Gminy wobec planowanej transakcji, ("podziwiam" odwagę i determinację aktualnego burmistrza w parciu do zmian, moim zdaniem z dużymi stratami dla mieszkańców Gminy Wleń)
2. szermuje się hasłami zupełnie nie na temat typu "usługi specjalistyczne", poziom usług szpitalnych w Zgorzelcu, itp.
3. nikt nie skupia się na fakcie oczywistym że usługi medyczne podstawowej opieki medycznej we Wleniu kompletnie się nie zmienią !!!
Wobec tego PO CO TA ZMIANA ???
P. burmistrz i radni pozbywaj ą się problemu na rzecz odległego ZOZ Zgorzelec - mniej "pracy" i święty spokój, a ZOZ Zgorzelec zyskuje nieruchomości warte circa 1,5 mln zł. gratis bez zobowiązań na wyłączną własność, a niestety nie istnieje przekazanie prawa własności pod warunkiem (art. 157, § 1. Kodeksu cywilnego "Własność nieruchomości nie może być przeniesiona pod warunkiem ani z zastrzeżeniem terminu.")
Jest to więc ruch w jedną stronę - niewątpliwie traci Gmina Wleń - a odpowiedzialność się rozmywa - burmistrz, radni, urzędnicy i prawnicy .....

Najważniejsze że nie ma stagnacji :).
zdrowia wszystkim życzę a szczególnie radnym i burmistrzowi-będzie potrzebne
Dodaj komentarz
Nick:



3 + 1:
Do komentujących

Przypominamy: Komentarze, które łamią Regulamin wleninfo.pl, nie dotyczą artykułów, newsów, zdjęć, są wulgarne, obraźliwe, naruszające prawa osób postronnych, propagujące nienawiść i przemoc, wpisywane z bramek będą usuwane!

Treci komentarzy opublikowanych na portalu wleninfo.pl są wyłącznie prywatną opinią użytkowników. Za treć opublikowanych komentarzy odpowiada ich autor. Komentarze internautów nie przedstawiają stanowiska wleninfo.pl

Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Shoutbox
Nick:

Wiadomość:
4 + 8:
Pomoc

Ja
14/12/2017 21:21
Co się wydarzylo, że tyle straży jechało na Jelenia?

Ola
14/12/2017 12:13
Ale może coś innego jeszcze ktoś ma :)

Do Ola
14/12/2017 10:45
W Nielestnie w bloku podobno jest jedno

czart
14/12/2017 07:13
To i tak więcej niż zero wiadomości o tym na tym portalu... I ***nie niekorzystnych komentarzy...

do czart
13/12/2017 21:15
nieco ponad 50 to nie blisko 100 nie siej fermentu

[ Archiwum ]
Statystyka
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanych Użytkowników: 3,033
Najnowszy Użytkownik: ieop5064
ogłoszenia
GLKS Pogoń Wleń

Wulkanizacja

Wulkanizacja
ARTYKUŁY HISTORYCZNE RELACJE VIDEO Z ŻYCIA GMINY

Zapomniani - Chyliński
Lähnmühle - młyn we ...
90 rocznica tragedii...
ZAMEK WLEŃ ANNO DOMI...
Komu nie bije dzwon
Skradzione herby Pał...
Dzień zwycięstwa czy...
Jak promowano Lähn (...
O żmijach i złotym s...
Zamek Lenno w opałach!

więcej artykułów

Dzik(i) Wleń
Dzwon Dorothei
27 Rajd Karkonoski
Rewitalizacja miasta?
Sprawa Tarczynki
Spływ Bobrem
Podtopienia w Łupkach
Zrzut wody w Pilchowicach
DZIUNIA
26 Rajd Karkonoski
Sesja RMiG- sprawy różne
DERBY Pogoń : Czarni

video archiwum

DLACZEGO?
WODA I KANALIZACJA
ESTETYKA GMINY, DROGI
SŁUŻBA ZDROWIA
BASZTOWA – NIE...
OKSiT
SZKOLNICTWO
PORZADEK I BEZPIECZE...
KANDYDACI NA RADNYCH...
Rewitalizacja! rewit...

więcej artykułów
 
LOSOWE ZDJĘCIEOstatnio widzianiPogoda dla Wlenia

Pogoń - Niwnice
Pogoń - Niwnice
Pogoń - Niwnice


j2302:19:06
baghera200407:28:40
murlok 3 weeks
tender13 weeks
JacekGladysz15 weeks
Wilma19 weeks
zuziucha24 weeks
robor27 weeks
Schuetzl31 weeks
Darco33 weeks

new.meteo.pl
Copyright © Wleninfo.pl. Projekt i kodowanie : Piotr 'kintar' Kawecki - Satis sp. z o.o.
Powered by PHP-Fusion & EP IV © 2003-2005.
20210052 Unikalnych wizyt

Wszelkie materiały zawarte w serwisie zostały opublikowane nieodpłatnie oraz za zgodą ich właścicieli. Kopiowanie zawartości serwisu bez zgody redakcji zabronione.